How To Retrieve 'used' Reward Points After Cancelled Payment?

A customer complains she had an error message when paying for an order, so the first payment got cancelled.

Then, upon trying to pay for the EXACT same order (same order#) again, she succeeded but wasn't able to use her reward points as they were 'used' already and hence had to pay more.

Of course, once the order was paid, the reward points were given back, but she complains

"what use is it to have reward points when you can't use them?"

Is there a trick to allow customers to get them back other than installing the newly advertissed plug-in that will allow customers to cancel an order themselves?

Just the very same day another client managed to get her reward points after cancelling TWO payments in a row (first was wrong method, 2nd correct but without reward points and finally 3rd time she got the reward points back somehow).

I've asked what she did to retrieve them, but sofar no answer.

This forum didn't have any answers either.. so please guys (gals) give me them ASAP so we can help out others with instructions how to do it! It is a MAJOR source of irritation when you can have a discount but can't use it!!!!!!!

Yvana

for the Russian readers (thanks to translate.google) :)

Клиент жалуется она была сообщение об ошибке при оплате заказа, таким образом, первый платеж был отменен.
Затем, после пытаются заплатить за том же порядке (тот же порядок #) снова, ей удалось, но был не в состоянии использовать свои баллы, как они были "использовать" и, следовательно, уже должен был заплатить больше.
Конечно, как только заказ был оплачен, то бонусные очки были возвращены, но она жалуется
"Какая польза, чтобы иметь баллы, когда вы не можете их использовать?"
Есть хитрость, чтобы позволить клиентам получить их обратно, кроме установки вновь advertissed плагин, который позволит клиентам, чтобы отменить заказ сами?
Просто в тот же день другой клиент удалось получить ее баллы после отмены двумя платежами в ряд (первым был неправильный метод, 2-й правильно, но без пунктов наград и, наконец, 3-ий раз, когда она получила награду указывает обратно как-то).
Я никогда спросил, что она сделала, чтобы получить их, но ГНФАРнет ответа.
Этот форум не имеет никаких ответов либо .. поэтому, пожалуйста, ребята (девчата) дать мне их как можно скорее, чтобы мы могли помочь другим с инструкциями, как это сделать! Она является основным источником раздражения, когда вы можете получить скидку, но не можете использовать его !!!!!!!

BUMP!

BUMP again!